Blog

We współczesnych autach prawie wszystkim sterują komputery które znacznie poprawiają bezpieczeństwo, dbają o ekologię oraz nasz komfort podczas użytkowania pojazdu. Niestety czasem elektronika potrafi szwankować i wyświetlać różne kontrolki na zestawie wskaźników.

Wtedy przychodzą nam z pomocą inne komputery – komputery diagnostyczne które pomagają diagnoście w zidentyfikowaniu i usunięciu usterki. Komputer niestety sam nie naprawi auta ani nie powie jednoznacznie co jest uszkodzone i nawet najwyższej klasy urządzenia diagnostyczne na nic się zdają bez dziesiątek szkoleń i wieloletniej praktyki. Najważniejsza jest tu oczywiście prawidłowa interpretacja informacji diagnostycznych i kodów błędów.

Sam komputer diagnostyczny i wyszkolony technik to także nie wszystko. W diagnostyce pojazdowej niezbędne są dziesiątki dodatkowych urządzeń kontrolno-pomiarowych takich jak:

  • precyzyjne multimetry cyfrowe
  • oscyloskopy
  • czujniki ciśnień -1 do 3000bar
  • czujniki temperatur
  • dziesiątki innych urządzeń

 

Wiele warsztatów opiera diagnozę jedynie o wyświetlane przez komputer kody błędów, czasem taka diagnoza jest nawet trafiona ale jest to po prostu traf a nie profesjonalna diagnostyka.

Najczęściej jednak taka diagnostyka kończy się mniej szczęśliwie – poniżej przykładowa sytuacja jaka nam się trafiła.

Przykład: W warsztacie X odczytano za 50zł błąd przepływomierza i sondy lambda w związku z czym wymieniono sondę lambda i przepływomierz – koszt naprawy powyżej 1000zł.

Niestety naprawa nic nie zmieniła i błędy pojawiają się ponownie – sugestia warsztatu XYZ – uszkodzony sterownik silnika.

W Quest Auto Serwis odczyt błędów 199zł, następnie pomiar parametrów sondy lambda, pomiar przepływomierza – są sprawne. Dalsza weryfikacja wykryła nieszczelność układu dolotowego.

Koszt całej weryfikacji z częściami i naprawą nie przekroczył 500zł

Takich wpadek „tanich diagnostów komputerowych” można wymieniać w nieskończoność.

Zastanów się czy Cię stać na taką „oszczędność”

Do celów diagnostyki komputerowej i programowanie sterowników dysponujemy fabrycznymi testerami:

Tech2 / Tech2Win

  • Opel – od Astry G po Vectrę C ( nowsze modele obsługujemy urządzeniem MDI )TECH2
  • Saab – 9-3 oraz 9-5
  • Cadillac ATS , BLS , XLR , SRX , STS , CTS , ESCALADE, ( wszystkie od 2004r do dziś )
  • Hummer H2 H3,
  • Chevrolet Captiva, CORVETTE

MDI / MDI 2

  • Opel – Astra J , Insignia , Mokka , Zafira C , Meriva BMDI
  • Chevrolet – Cruze , Orlando , Trax , Malibu
  • Cadillac po 2010r.
  • Corvette po 2010r.

Scan100

  • Chevrolet Lacetti ,
  • Aveo, Kalos, Captiva , SCAN100
  • Spark , Rezzo

Delphi DS150

  • uniwersalny tester do większości pozostałych pojazdów

ul. Antoniewska 46A
02-977 Warszawa

Serwis ogólny:               537-777-111
Naprawa Skrzyń M32: 794-032-032

Proszę o cierpliwość, jeśli nie odbieram w godzinach pracy proszę spróbować ponownie za 30 minut lub wysłać SMS lub e-mail z prośbą o kontakt.

Poniedziałek: 8.00 – 16.00
Wtorek: 8.00 – 16.00
Środa: 8.00 – 16.00
Czwartek: 8.00 – 16.00
Piątek: 8.00 – 15.00
Sobota:  Nieczynne
Niedziela: Nieczynne