Blog
We współczesnych autach prawie wszystkim sterują komputery które znacznie poprawiają bezpieczeństwo, dbają o ekologię oraz nasz komfort podczas użytkowania pojazdu. Niestety czasem elektronika potrafi szwankować i wyświetlać różne kontrolki na zestawie wskaźników.
Wtedy przychodzą nam z pomocą inne komputery – komputery diagnostyczne które pomagają diagnoście w zidentyfikowaniu i usunięciu usterki. Komputer niestety sam nie naprawi auta ani nie powie jednoznacznie co jest uszkodzone i nawet najwyższej klasy urządzenia diagnostyczne na nic się zdają bez dziesiątek szkoleń i wieloletniej praktyki. Najważniejsza jest tu oczywiście prawidłowa interpretacja informacji diagnostycznych i kodów błędów.
Sam komputer diagnostyczny i wyszkolony technik to także nie wszystko. W diagnostyce pojazdowej niezbędne są dziesiątki dodatkowych urządzeń kontrolno-pomiarowych takich jak:
- precyzyjne multimetry cyfrowe
- oscyloskopy
- czujniki ciśnień -1 do 3000bar
- czujniki temperatur
- dziesiątki innych urządzeń
Wiele warsztatów opiera diagnozę jedynie o wyświetlane przez komputer kody błędów, czasem taka diagnoza jest nawet trafiona ale jest to po prostu traf a nie profesjonalna diagnostyka.
Najczęściej jednak taka diagnostyka kończy się mniej szczęśliwie – poniżej przykładowa sytuacja jaka nam się trafiła.
Przykład: W warsztacie X odczytano za 50zł błąd przepływomierza i sondy lambda w związku z czym wymieniono sondę lambda i przepływomierz – koszt naprawy powyżej 1000zł.
Niestety naprawa nic nie zmieniła i błędy pojawiają się ponownie – sugestia warsztatu XYZ – uszkodzony sterownik silnika.
W Quest Auto Serwis odczyt błędów 199zł, następnie pomiar parametrów sondy lambda, pomiar przepływomierza – są sprawne. Dalsza weryfikacja wykryła nieszczelność układu dolotowego.
Koszt całej weryfikacji z częściami i naprawą nie przekroczył 500zł
Takich wpadek „tanich diagnostów komputerowych” można wymieniać w nieskończoność.
Zastanów się czy Cię stać na taką „oszczędność”
Do celów diagnostyki komputerowej i programowanie sterowników dysponujemy fabrycznymi testerami:
Tech2 / Tech2Win
- Opel – od Astry G po Vectrę C ( nowsze modele obsługujemy urządzeniem MDI )TECH2
- Saab – 9-3 oraz 9-5
- Cadillac ATS , BLS , XLR , SRX , STS , CTS , ESCALADE, ( wszystkie od 2004r do dziś )
- Hummer H2 H3,
- Chevrolet Captiva, CORVETTE
MDI / MDI 2
- Opel – Astra J , Insignia , Mokka , Zafira C , Meriva BMDI
- Chevrolet – Cruze , Orlando , Trax , Malibu
- Cadillac po 2010r.
- Corvette po 2010r.
Scan100
- Chevrolet Lacetti ,
- Aveo, Kalos, Captiva , SCAN100
- Spark , Rezzo
Delphi DS150
- uniwersalny tester do większości pozostałych pojazdów
ul. Antoniewska 46A
02-977 Warszawa
Serwis ogólny: 537-777-111
Naprawa Skrzyń M32: 794-032-032
E-mail: biuro@quest-serwis.pl
Proszę o cierpliwość, jeśli nie odbieram w godzinach pracy proszę spróbować ponownie za 30 minut lub wysłać SMS lub e-mail z prośbą o kontakt.