Blog
Jednym z ważnych czynników mających wpływ na bezpieczną jazdę jest geometria ustawienia kół samochodu. Właściwa geometria kół zapewnia optymalne prowadzenie i stabilność pojazdu, oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu opon i paliwa. Przy wadliwej geometrii układu jezdnego przyspieszonemu zużyciu ogumienia i paliwa towarzyszy skłonność samochodu do samoczynnych zmian nadawanego mu przez kierowcę kierunku jazdy, a także do wzdłużnych i poprzecznych poślizgów. Właściwe ustawienie kół określone jest przez konstruktora i podawane w instrukcji serwisowej pojazdu za pomocą odpowiednich zależności kątowych lub liniowych, kontrolowanych okresowo specjalistycznym sprzętem i ewentualnie korygowanych podczas obowiązkowych lub dodatkowych badań technicznych. Zależności te wymuszane są bądź to przez konstrukcję odpowiednich podzespołów podwozi, bądź też z wykorzystaniem dodatkowych mechanizmów regulacyjnych.
Fabrycznie ustalone parametry geometrii kół w trakcie eksploatacji pojazdu mogą ulegać zmianom (stopniowym lub awaryjnym na skutek kolizji drogowych) wykraczającym poza dopuszczalny zakres ich wartości. Dlatego wymagają okresowych badań kontrolnych.
Kiedy najlepiej zlecić sprawdzenie geometrii pojazdu?
- profilaktycznie co 20 000 – 30 000 km przebiegu lub 1-2 lata, jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć. Dzięki regularnej kontroli unikniesz uszkodzenia opon, i wydłużysz ich żywotność, ograniczysz także spalanie paliwa i emisję spalin.
- nabyłeś samochód i nie jesteś pewien jego stanu technicznego,
- uderzyłeś kołem w przeszkodę lub wpadłeś gwałtownie w nierówności,
- masz problemy z kierowaniem lub wykonywaniem manewrów pojazdem,
- pojazd ściąga lub zarzuca w którąś stronę,
- kierownica nie jest prosta pomimo że samochód jedzie prosto,
- nierównomierne zużycie opon,
- odczuwalna niestabilność samochodu.
- Po wymianie lub demontażu elementów układów zawieszenia i kierowniczego
po naprawie blacharskiej, gdy był naprawiany szkielet karoserii lub było np. skrzywione koło
Jakim sprzętem mierzymy i regulujemy geometrię?
To nowoczesne i zupełnie nowe urządzenie Beissbarth ML8 R TECH z czterema głowicami aktywnymi które mają aż 8 (standardowo 6 ) kamer CCD co zapewnia największą na rynku precyzję pomiaru, – TAK NAJWIĘKSZĄ PRECYZJĘ – dlatego jest stosowane jako obowiązujące urządzenie do regulacji geometrii tak wymagających marek jak Mercedes i BMW. Beissbarth ML8 R TECH pod względem precyzji pomiaru nadal góruje nad urządzeniami w technologii 3D, także nie daj się zwieść plotkom, że 3D jest najlepsze.
ul. Antoniewska 46A
02-977 Warszawa
Serwis ogólny: 537-777-111
Naprawa Skrzyń M32: 794-032-032
E-mail: biuro@quest-serwis.pl
Proszę o cierpliwość, jeśli nie odbieram w godzinach pracy proszę spróbować ponownie za 30 minut lub wysłać SMS lub e-mail z prośbą o kontakt.