Naprawa skrzyń AISIN AF40 TF80SC
Z uwagi na naszą specjalizację w naprawie aut marki Opel jednym z najczęstszych bywalców w naszym serwisie na naprawy skrzyń automatycznych są skrzynie japońskiego producenta AISIN TF80-SC lub w nazewnictwie Opla AF40. Takich skrzyń naprawiamy zazwyczaj kilka tygodniowo ale wbrew pozorom tak częste naprawy nie są wcale spowodowane wadami czy też niską trwałością tych skrzynek ! Awarie powoduje przede wszystkim ogromna popularność aut w których te skrzynie są stosowane w związku z czym dużo z nich trafia właśnie do nas. Dodatkowej pracy przy remontach skrzyń AF40 przysparzają nam także notoryczne zaniedbania serwisowe w postaci zbyt rzadkich wymianach oleju ATF które radykalnie skracają żywotność wszystkich skrzyń biegów.
Mimo tak dużej liczby napraw tych skrzyń jakie na co dzień realizujemy, osobiście uważamy skrzynie AF40 za bardzo dobrze zaprojektowane, przemyślane i przy prawidłowym serwisie bardzo niezawodne jednostki. Zdecydowanie nie ma co się ich bać ponieważ to tak naprawdę jedna z lepszych skrzyń automatycznych jakie są współcześnie stosowane w autach osobowych.
Tą opinię potwierdzają liczne przypadki aut naszych klientów u których skrzynie AF40 nie dają żadnych oznak zużycia mimo iż na liczniku jest już ponad 400 000km a w skrzyniach poza częstymi wymianami nie było nic robione.
Niestety bez prawidłowego serwisu skrzynie automatyczne potrafią zaszwankować nawet poniżej 200000 kilometrów. Nasza rekomendacja jeśli chodzi o interwał wymiany oleju w skrzyni AF40 to pojedyncza statyczna wymiana co 15-20 tys. kilometrów oraz co zdecydowanie częściej praktykujemy – podwójna statyczna lub dynamiczna wymiana oleju co 30-40 tys. kilometrów w zależności od warunków eksploatacji.
Dlaczego aż tak często ? Skrzynia AF40 nie ma filtra oleju który można łatwo wymienić przy wymianie oleju , dlatego nie należy dopuszczać do do nadmiernego nasycenia filtra zanieczyszczeniami. Rzadsza wymiana oleju może doprowadzić do wypłukania przez nowy olej zbyt dużej ilości zalegających w filtrze zanieczyszczeń i w następstwie pogorszenia pracy skrzyni lub poważniejszej awarii. Ponadto zapchany filtr oleju powoduje nadmierne podciśnienie czego skutkiem jest zniszczenie pompy oleju przez kawitację co potrafi poważnie zdemolować całą skrzynię.
Jeśli już przytrafiła się awaria skrzyni AF40 to zazwyczaj na profilaktykę i wymiany oleju jest już za późno i jedyny ratunek to solidna naprawa która zapewni bardzo długą i niezawodną eksploatację. Na remont skrzyni automatycznej nie ma niestety jednej recepty, a usterki jakie się przytrafiają są przeróżne. W każdym przypadku kluczowe jest zawsze wykrycie i usunięcie przyczyny usterki a nie tylko wymiana spalonych tarczek, zatartych panewek czy inna połowiczna naprawa. W przypadku każdej skrzyni automatycznej drobne zaniedbanie przy naprawie zazwyczaj po paru-parunastu tysiącach kilometrów może spowodować ponowną awarię, także warto do naprawy podejść kompleksowo wykonując remont kapitalny co zawsze polecamy.
W naszym serwisie wykonując remont kapitalny stosujemy nowe oryginalne części zamienne które zapewniają jakość naprawy porównywalną do remontu fabrycznego przy zachowaniu bardzo konkurencyjnej ceny, gwarancja jaką udzielamy na taki remont jest także korzystniejsza nawet niż na całkiem nową skrzynię biegów – 2 lata na nową skrzynię, u nas nawet 3 lata gwarancji na remont kapitalny.
Przykładowe objawy usterki skrzyni Aisin AF40:
- Falowanie obrotów na biegu jałowym
- Twarde przełączanie biegów najczęściej z 5 na 4
- Uderzenia przy przełączaniu z N na R lub z N na D
- Uślizg sprzęgła / skoki obrotów
- Zwiększone spalanie także może być związane z usterką sprzęgła hydrokinetycznego
- Głośna praca skrzyni po rozruchu silnika
- Całkowity brak wybranych biegów
- Przegrzewanie się skrzyni biegów.
- Kontrolki związane z napędem – najczęściej pojawiają się usterki związane z błędem P0741
Jesteśmy perfekcjonistami, dążymy do tego aby każda skrzynia wychodząca z naszej pracowni działa tak jak zupełnie nowy produkt.
Zachęcamy do zapoznania się z budową skrzyni AF40 na naszym materiale filmowym na YouTube
Nasze video na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=NTbOf8YUngE
Skrzynie AF40 ( TF80-SC ) występują także w innych markach takich jak Volvo, Ford, Citroen, Saab, Cadillac, Alfa Romeo, Fiat, Buick, Chevrolet – w innych markach także jesteśmy w stanie podjąć się naprawy.
Inne błędy jakie mogą wystąpić w sterowniku skrzyni AF40:
- P0218 Nadmierna temperatura oleju przekładniowego
- P0705 Obwód wyłącznika zakresu skrzyni biegów
- P0707 Niskie napięcie obwodu wyłącznika pozycji postojowej/neutralnej
- P0708 Wysokie napięcie obwodu wyłącznika pozycji postojowej/neutralnej
- P0711 Działanie czujnika temperatury oleju przekładniowego
- P0712 Niskie napięcie obwodu czujnika temperatury oleju przekładniowego
- P0713 Wysokie napięcie obwodu czujnika temperatury oleju przekładniowego
- P0715 Obwód czujnika prędkości wejściowej
- P0717 Brak sygnału w obwodzie czujnika wejściowej prędkości obrotowej
- P0720 Obwód czujnika prędkości wyjściowej
- P0722 Brak sygnału w obwodzie czujnika wyjściowej prędkości obrotowej
- P0729 Nieprawidłowe przełożenie 6. biegu
- P0731 Nieprawidłowe przełożenie 1. biegu
- P0732 Nieprawidłowe przełożenie 2. biegu
- P0733 Nieprawidłowe przełożenie 3. biegu
- P0734 Nieprawidłowe przełożenie 4. biegu
- P0735 Nieprawidłowe przełożenie 5. biegu
- P0741 Układ sprzęgła przekładni hydrokinetycznej (TCC) zablokowany w położeniu wyłączenia
- P0742 Układ sprzęgła przekładni hydrokinetycznej (TCC) zablokowany w położeniu włączenia
- P0748 Działanie układu elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia głównego
- P0962 Niskie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia głównego
- P0963 Wysokie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia głównego
- P0778 Działanie układu elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia 1
- P0965 Działanie układu elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia 1
- P0966 Niskie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia 1
- P0967 Wysokie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia 1
- P0798 Działanie układu elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia 2
- P0970 Niskie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia 2
- P0971 Wysokie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu 2 regulacji ciśnienia
- P07A2 Działanie sprzęgła 1 skrzyni biegów
- P081A Element nastawczy cewki blokady przełączenia skrzyni biegów przed wciśnięciem pedału hamulca
- P081B Element nastawczy cewki blokady przełączenia skrzyni biegów przed wciśnięciem pedału hamulca
- P0868 Niskie ciśnienie oleju przekładniowego
- P0869 Wysokie ciśnienie oleju przekładniowego
- P0973 Niskie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu przełączającego 1
- P0974 Wysokie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu przełączającego 1
- P0976 Niskie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu przełączającego 2
- P0977 Wysokie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu przełączającego 2
- P1731 Nieprawidłowe przełożenie 1. biegu
- P2716 Działanie układu elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia 3
- P2719 Działanie układu elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia 3
- P2720 Niskie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia 3
- P2721 Wysokie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia 3
- P2727 Zwarcie w obwodzie sterującym elektromagnetycznego zaworu sterującego regulacji ciśnienia taśmy hamulca
- P2729 Niskie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia taśmy hamulca
- P2730 Wysokie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu sterującego sterowania ciśnieniem taśmy hamulca
- P2761 Działanie elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia sprzęgła przekładni hydrokinetycznej (TCC)
- P2763 Wysokie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia sprzęgła przekładni hydrokinetycznej (TCC)
- P2764 Niskie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia sprzęgła przekładni hydrokinetycznej (TCC)
- P0705 Obwód wyłącznika zakresu skrzyni biegów
- P0706 Obwód czujnika położenia postojowego/neutralnego
- P0707 Niskie napięcie obwodu wyłącznika pozycji postojowej/neutralnej
- P0708 Wysokie napięcie obwodu wyłącznika pozycji postojowej/neutralnej
- P0736 Nieprawidłowy stosunek przełożenia biegu wstecznego
- P0780 Nieprawidłowy wzór zmiany przełożeń
- P0817 Element nastawczy cewki blokady przełączenia skrzyni biegów przed wciśnięciem pedału hamulca
- P0973 Niskie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu przełączającego 2
- P0974 Wysokie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu przełączającego 2
- P0985 Niskie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu przełączającego 1
- P0986 Wysokie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu przełączającego 1
- P1701 Wyłącznik pozycyjny zaworu ciśnieniowego oleju przekładniowego wskazuje pozycję postojową/neutralną w czasie ruchu pojazdu
- P1702 Sprzęgło 1 skrzyni biegów zablokowane w położeniu włączenia
- P1703 Działanie sprzęgła 1 skrzyni biegów
- P1704 Wykryto poślizg sprzęgła 1 skrzyni biegów
- P2725 Zwarcie w obwodzie sterującym elektromagnetycznego zaworu sterującego regulacji ciśnienia taśmy hamulca
- P2727 Zwarcie w obwodzie sterującym elektromagnetycznego zaworu sterującego regulacji ciśnienia taśmy hamulca
- P2729 Niskie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu regulacji ciśnienia taśmy hamulca
- P2730 Wysokie napięcie obwodu sterującego elektromagnetycznego zaworu sterującego sterowania ciśnieniem taśmy hamulca
ul. Antoniewska 46A
02-977 Warszawa
E-mail: biuro@quest-serwis.pl
Proszę o cierpliwość, jeśli nie odbieram w godzinach pracy proszę spróbować ponownie za 30 minut lub wysłać SMS lub e-mail z prośbą o kontakt.